lördag 28 juli 2012

Det blir inte alltid som planerat !! Not always as planned !!


Första tänkta hanen Glenavon Entry saknar ett speciellt papper för tillfället. Han får användas till nästa gång. Ville ju gärna använda något nytt annars är det ju lättare tillhands att använde ngn av mina egna hanar...
Valet föll då på en annan import som jag gillar. Irinka Kim. Jag var där 3 dgr i rad men icke. Märker hon börjar bli mindre villig.. 4de dagen hade jag svårt att ta mig dit pga jobb. 4 tim fram o tillbaka. Väl hemma från jobbet på kvällen hade jag gett upp hoppet för nu gläfser hon ifrån ordentligt när jag släpper ut Leo, men han är väldigt uppvaktande. Jag tar med de alla på promenad och se på katten han mjukar upp henne och får till det. Stod som en fågelholk länge….
Så nu blir det då Leo/Aliz valpar om hon tar sig och de föds då runt den 1 oktober.

IN ENGLISH:
I wanted to use a male that was not much used while we have a very narrow breeding in Sweden. 
Well Entry was not possible this time, but in the future. Kim i visited 3 days in a row, Aliz was villing every day but Kim did not overwork .. 4 hours driving every day and they did not make it… on the 16 day/ today i was of at work and let Leo make a try when i got home. I had given it up, I believed she was over couse she bit and jumped away but in some way he manege to mate her…. He was very intense in attending her. 
So the pups that might be born around 1 of Oktober will be Leo / Aliz. Two very easy, willing to please dogs. Hope it will be great pups !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.