fredag 17 december 2010

Resa bokad! Leo blivit pappa till 7 !

Tack vare min goa vän i Norge blev nu en resa bokad i Januari. Jag har inte vetat någon som kan passa mina unga hundar. Man kan ju inte lämna 2 vilda Working kelpie till vem som helst och det är inte så många som kan tänka sig passa dom. Med valp/unghund och Leo min fina, är det viktigt för mig också att det är en vallhundskunnig som passar och de har ju ofta många egna hundar.
Det blir julklappsöverraskning för barnen så de vet inget !!!!!

När jag berättar för Phi att vi skulle vilja åka till Kanarieöarna men att det nog inte går pga hundpassning så erbjöd hon sig direkt. Sagt och gjort. Vovvarna ska jag åka upp med till Phi veckan innan resan. Där blir perfekt men aningen långt bort.... 20 timmar tåg t.o.r. Men, men vad gör man inte för en vecka på Fuerteventura. Tanken var först att hon skulle komma ner och lämna tillbaks de när hon ska hämta sin valp (Noneride Felinae = litet kattdjur)efter Tiger/Dixi. Men då vid sportlovstid var resorna ett antal tusenlappar dyrare, så nu får jag åka upp o hämta också, men tåg går bra...mmm.
Tiger får bo hos mina föräldrar.

Den 15/1 blev Leo pappa till 7 valpar alla black/tan 3 tikar och 4 hanar. Mamman är Stormkappans Kylie.

Blessie är här nu igen, nu löper hon på riktigt!
Aliz i underbart vitt landskap.


Snömonster.

Purre och Aliz kan fortfarande hålla på att leka långa stunder.




Fina Purrekatten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.