lördag 18 december 2010

Slaktbil beställd !

Finullsbaggen har nu i och med att han hoppat över i foderbingen för att ta sig ur sin inhägnad igen...beställt slaktbilen. Då får även ungbaggen som jag haft till pälsen åka. En tacka blev brunstig på nytt och det var det som utlöste hans rymning denna gången, förståeligt men jag vill inte ha lamm i maj, 2 månader efter de andra. Nu har han också blivit jäkligt duktig på attt ta sig ut. Nu bor de 2 baggarna i var sin inhängnad utom syn o hörhåll från flickorna till vecka 52.

1 kommentar:

  1. Hej,

    Tack för din kommentar. Jag sökte hjälp för att hon har haft problem, hon lyfter upp höger bakben i tempoväxlingar och var nästintill halt i långsam skritt, vilket har lett till att hon felbelastat höger sida och på så sätt byggt musklerna fel. Hon går väldigt obalanserat på bakbenen i skritt, vilket jag lagt märke till så det känns väldigt skönt att få svar på vad det berodde på (och att det faktiskt inte var något allvarligare än så), jag har tidigare goda erfarenheter av Stefan och känner många som har varit väldigt nöjda med honom, så vi får ta en jobbig månad här men som förhoppningsvis leder till att hon kommer belasta rätt och muskla rätt inför framtiden.

    Elin

    SvaraRadera

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.