onsdag 8 december 2010

Vilken vinter!!

Mest helt underbart! Så vitt och rent allt är, det är så vackert ute. Som en saga. Hundarna och barnen njuter. Idag hade jag med mig kameran ut, den ska man ju alltid ha med sig men den är lite stor och de som inte känner mig och ser mig med kameran under jackan tänker nog att jag är garanterat gravid..

Aliz och Leo.

Hästarna fick komma ut på annan mark idag en stund, tyvärr är det gegga under all snö.




Vackert!
Hade inte alls tänkt valla men ankorna hamnade liksom bara där och hundarna uppför sig ju ihop, så Aliz fick känna lite och måste säga att hon ska bli rolig att få sätta igång till våren.
Hon är väldigt lyhörd och har  bra känsla mot djuren, hon visar fina flanker och ett lugnt driv framåt. Nu är det ju kasst att fotografera själv, skulle vilja stå som åskådare och ta kort, de hade blivit fina kort då!! Några blev dock bra.

Aliz 8 månader.

Aliz.


Aliz visar att hon även har fina flankeringar.

Aliz och Leo.





 
Här hade Aliz inte riktigt samma plan som Tiger och Leo.

Så slapp blir man efter en dag i snön.
Förra helgen var det 2 julbord för oss. Jisses vad gott! Magen är alldeles för liten. Det första var på Tofta herrgård. Blev en trevlig kväll med en blandad skara människor. Roligt att höra andras berättelser. Här var det ingen musik och det blev trevligt snack istället.
Dagen efter var det show på Eriksberg och hotellrum på Hotell 11. Lyxigt värre.! Mycket trevligt, mysigt och gott. Men jag tycker det är så synd att volymen på musiken måste vara så himla hög !!
Showen var bra men alldeles för högt! Dagen efter var det då hotellfrukost, ååh så mysigt. Då fick jag önskan att åka på chartersemester med all inclusive igen. Kanske kan det bli av någon gång igen??

9 kommentarer:

  1. Hallå!
    Vilka underbara bilder Sabine! Du får allt till det även om du kör hundarna samtidigt.. den bilden över vallen och skogen är helt enastående!!
    Visst är det en härlig tid med umgänge m familj och vänner, mat och en tid att njuta..
    Dina hundar ser så friska och nöjda ut, å herregu vad Aliz växer för varje uppdatering, inte bara storleksmässigt utan även psykiskt ser det ut som.. en riktigt liten prinsessa med motor..
    Läste att den lilla bruna var rund om magen, gu såååå spännande!
    Sköt om er alla så hörs vi och ses så småningom hoppas jag..
    Varm Kram från oss alla

    SvaraRadera
  2. Laila-Det var skoj att få valla med de lite, blir ju inget sånt alls nu och Aliz ja hon växer även i huvet som du säger. Fick en härlig känsla efter vi puttat runt de där små ankorna en stund. Vi ses snart.Kram härifrån me

    SvaraRadera
  3. Åh fina vallbilder på liten Aliz.. Så roligt att höra om henne.. STOLT!

    Fina blider som vanligt!

    SvaraRadera
  4. Så himla fina kort, och himla fina hundar!!! Aliz kommer att bli en riktig goooooing att jobba med, härligt!
    Fler som längtar efter all-inclusive semester, vi kunde inte låta bli att boka en ny kryssning......i januari 2012 :-)

    SvaraRadera
  5. Sandra- nej, du kommer nog inte behöva skämmas för lillloppan. Hon är en liten going.
    Veronica- har ni redan bokat till 2012... det va till att vara ute i god tid, jag är än så länge i titta stadiet. Det går ju inte att åka framåt mars, då är ju lamningen och efter det har jag ju valp igen. Vet inte riktigt vart jag ska göra av alla hundar när, om vi åker igen Skulle åkt nu i februari, det hade varit det bästa, men det är ju snart..

    SvaraRadera
  6. Vilka jättefina bilder!
    Dina pojkar är så vackra <3 Även lill tjejen förstås!
    Hälsn Anso O Vallmyra Catla

    SvaraRadera
  7. Hej,

    hmmm, såg inte att du svarat på min kommentar föräns nu *sorry* :). Ja, de var verkligen tidiga med löpet :). Ness är min första vallhund så jag är nybörjare men jag har alltid drömt om att köpa en vallhund att kunna valla med så ja, jag ska definitivt valla med Nessan, men självklart med hjälp från Sandra. Vi har hälsat på fåren två gånger jag och Nessan och jag tycker hon ser jätte fin ut (en amatörs bedömning :) ). Vi har tänkt att börja på kurs till våren och nu så ligger hon i vila och så jobbar vi på lydnaden i vardagen :). Skulle vara jätte kul att ses, så du får se Nessan och jag Aliz. Jag har blivit medlem i rasklubben så jag tänkte medverka på egenskapsbeskrivningen i mars - kommer ni då?

    Oj va långt det blev ;)

    Ha de gött!

    Elin med Ness

    SvaraRadera
  8. Vad kul att se Lizzies syster Yster i action! Jag tror vi kommer få se en del av dessa syskon på tävlingsbanorna, so far so good!!!
    Håll i hatten! :-)
    //Anita och Lizie

    SvaraRadera
  9. Kul att du hittat hit. Såg din kommentar först nu. Hoppas vi kanske ses på någon vallning till sommaren/hösten. Kanske kelpiemästerskapet.? Ha det gott!

    SvaraRadera

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.