torsdag 8 september 2011

Day 1 and 2.Here comes Photos from our herding in the Norwegian Mountains. Rondane/Dovre National park.

Jag Brad och lilla handväskan korsar Grimsa-älven i Grimsdalen.

Dag 1.
Vi startade vid 11.00 och var framme i Folldal kl 23.00. Puh. Lång resa!!! Så skoj att få se Debbie. Fina tjejen !!!!
Efter lite trevligt kvällssnack kröp jag ner i bädden.
Glenavon Debbie 8 månader.
Aliz, Felina, Leo o Debbie.

Aliz ovan o Debbie.

Debbie.

Debbie o Felina.

Debbie.




Dag 2.
Vi börjar första dagen med att gå på egna ben. Bra med tanke på att jag ska ha med bägge mina hundar. Lättare att ha koll på läget från marken och behöver jag så kan jag koppla Aliz. Vi ska till Gravhöy idag. Vi fick med oss 19+8 men de första 19 försvann från oss när vi kom ner i skogen. Men hittade ett annat 20 tal som gick nere längs älven. Leo gjorde fina utgångar och stoppade får som ville sticka och skickade honom högt upp på en topp för att putta ner några därifrån. Framme vid uppsamlingshagen var det några som gick utanför, skickar Leo men ser inte att det är brant stup under enebuskarna, Leo kastar sig vänster och dyker rätt ner i det djupa diket. Han skrek till o reste sig först inte direkt men efter någon minut var han med igen. Tur han inte skadade sig. Aliz fick gå en del i lina svårt med att styra 2 o inte helt bra att styra Leo och ha Aliz i lina hon fick fösa lite tillsammans med Leo när de närmade sig uppsamlingshagen.
Nu hem o duscha o byta till torra kläder sen tillbaks och leta upp några till. Aliz fick ta de.  Leo ska ju på långtur till häst imorgon.

Se långt bort till vänster där går får. Här är det Leo som lyssnar efter får.



Leo har sett får.




Ochra tar bort de nyfikna korna som vill kolla in oss och våra hästar.


Här samlar Leo ihop ett gäng nere i dalen.
Kor ville vi inte ha där vi uppehöll oss så de fick hundarna ta bort.

Leo hade inget emot det.



VIDEO ON ALIZ SHEEP HERDING, SAUSANK 2011.

VIDEO ON LEO CATTLE & SHEEP HERDING, SAUSANK 2011.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.