söndag 25 september 2011

"Bara" 89p men ändå ett bra jobb!

Att man inte har erfarenhet och kunskap av så lååånga hämt med 2 flockar utplacerade, kan jag inte skylla på Leo. Han förstod inte mitt "look back" och flock 2 stod uppe till höger, troligen dolt från där han stod, han tittade runt sig men verkade inte se några mer. Det blev att jag fick fråndriva de första 15 fåren upp till de andra 15 och när jag trodde att nu måsta han väl förstå när jag skriker "look back" så höll han fortfarande bara den första flocken... Fick visslat runt honom igen och driva de ännu närmare.
Skulle ju gjort så från första börja...... Till slut förstod han och fick med alla, men det kostade tid. Så mycket tid att den tog slut i sorteringen.... :( Sådan här situation har vi inte varit med om förrut.
Fråndrivningen och fösning i ravinen skötte han galant, sånt kan vi :) Skoj att ha varit med, men för att hävda sig bra där behöver vi möjlighet till träning på så långa 2-flocks hämt och sorteringsträning. Fråndrivning 300-400 meter bort fick vi visat att vi behärskar men det visste jag sen innan från Norgejobben. Vi hamnade på 15e plats av 30 starter. Det var 12 st som fick bryta!! Det var en klurig tävling!!
Resultat, RESULTS.
LEO DID A GOOD JOB, BUT NO TOPPOINTS. WE LOST A LOT OF TIME AT THE FETCH. SHEEP WHERE ON 2 PLACES 300 METERS AWAY. HE HAS NO EXPERIANCE ON SO LONG FETCHES ON 2 HERDS. MY "LOOK BACK" DIDNT GET THROUGH AND HE HAD TO TAKE THE FIRST HERD BACK TO THE OTHER ONE WAY FAR BACK. SCHOULD HAVE DONE THAT FROM THE BEGINING.... HE CAME WITH THEME TO ME, (BUT WE LOST A LOT OF TIME) AND DID WELL ON THE REST, TIL THE SPLIT... 2 MARKED +3 SHOULD BE TAKEN AWAY FROM THE OTHER 25. AND....THERE WAS MY TIME OUT.... :( WE CAME 15 OF 30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.