söndag 9 januari 2011

Debbies mamma Becky och Whoopi flyttar får.

Fick några kort från senaste flocken som Becky ( Debbie och Entrys mamma) flyttade tillsammans med en annan hund. 3000 + får skulle flyttas och över en smal bron. Tyvärr så kom ju inte hundarna med på något av korten, förrutom på sista bilden. Härligt landskap... Annat än här.




Längst in är en av hundarna på fårens ryggar, för att få de främsta fåren att röra sig framåt.

Foton tagna av Mark/Leah Wendelborn.

Becky har nu blivit mamma till en kull på 6 valpar. I den här högen nedan ligger en liten Debbie som ska flyga hit i mars i sällskap av en kullbror. Mamman Karana Becky (ovan) har Mark pratat gott om ända sedan hon var 1 år, hon är nu 3 år. Hon har varit med o gjort stora jobb på både liten o stor flock. Pappan är också en hund som har visat att han är en att lita på i tuffa/svåra situationer. De värdesätter en hund som fixar jobbet och kan ta instruktioner. Både mamman o pappan jobbar även på nöt. De har bägge lagom med Eye. Detta ska bli så spännande.


6 kommentarer:

  1. Guuuud vad mäktigt!!! Jag vill oxå valla på tretusen får!!! Wow! Så cooolt!!!

    SvaraRadera
  2. Hej måste man ha google før att kommentera ? ær det ngn som vet. Jag ær hos Phi o det ær krångligt att kommentera, ær det så før alla??....Sabine

    SvaraRadera
  3. Test igen hemifrån, det ska gå att bara kommentera men från Phi gick inte det utan att öppna google konto?? Är det så för fler, meddela mig gärna så jag kan se om jag kan ändra det.

    SvaraRadera
  4. Vad spännande med en my liten krabat :)

    SvaraRadera

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.