torsdag 6 januari 2011

Orsaken till att man inte ska köpa för korta märgben...

Leo älskar att bära omkring på grejer, ben, handduk, gammal handske, ja vad som helst egentligen. Han har grejer som ligger lite här o där. Tiger är precis likadan, så jag vet var det kommer ifrån. Märgben brukar jag köpa o har tänkt på att jag hört talas om att de kan fastna.... När jag såg Leo gå omkring lycklig med ett ben i munnen sa jag som jag brukar, "fint ben". Sen gick han med det väldigt länge och började se lite bekymrad ut när jag bad honom släppa det....
Benet sitter fast bakom de nedre huggtänderna.

Han hade inget emot att gå med det där egentligen, så jag gick på en promenad med tanken att han ska rastas ordentligt om jag behöver plegga honom för att få loss det. Väl hemma igen försökte jag utan pleg. först. En plastpinne längst bak i munnen långt bak bakom benet och lirka. Max fick hjälpa hålla pinnen på plats så jag kunde lirka och efter några försök fick jag loss det. puh.

Leo glad igen och på nya föremål.

En fördel är det med att han har något i munnen nästan jämnt, då kan han inte slickas..
Slutsats: Ge inte märgben som är för korta, kan ju fastna ändå men inte komma så långt in så de hamnar bakom huggtänderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.