söndag 19 september 2010

Vallning på Liseberg 11-12 september 2010.


Så var det dags för vårt uppdrag att visa hur  man kan använda en vallhund. Leo skötte sig galant och Ochra med som var min backup. På Liseberg var det dags för årets "Livat på landet" och vi var tillfrågade. Torsdag åkte vi från Norge och lördag och söndag tillbringade vi på Liseberg. Vi hade 2 riktigt bra dagar. Detta var nytt för mig och Leo men det kändes som vi gjorde bra i från oss. Barnen roade sig och jag och Phi med. Fick Phi att nästan åka allt med visst motstånd. Vann två stjärnvinster gjorde hon En jätte toblerone och en jättedumle. Sonen var bra avundsjuk. Men vi fick smaka.

Ochra och Leo innan Liseberg har öppnat, fåren är i sin box och vi har läget under kontroll.





Sophi Borgfjord är fotograf till nästan alla foto.









Ochra ligger på sin plats och har koll så vi sköter oss.















Jag berättar lite om vallning och vallhundar i mitt fall working kelpie såklart.Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.