lördag 30 oktober 2010

Nu hoppas jag på valpar till årsskiftet, både från när och fjärran !

Nu har Dixi åkt hem och Tiger har åkt till "pensionatet i Bohus" = mina föräldrar som alltid lika snällt ställer upp när det behövs!
Blessie fick åka hem idag. Det var inget löp, så hon återkommer senare.
Så nu är det bara liten loppAliz och Leo kvar här hemma.
Märkt lite förändring på Aliz och såg idag att liten börjat löpa! Kommer en så kommer alla, löpning är smittsamt.
Fick ett lite tråkigt mail idag, även den nya tilltänkta tiken Lottie var inget han tyckte var värt att skicka hit till mig. Han vill inte skicka något som han inte tycker håller måttet.
Jag uppskattar verkligen att han är så ärlig. Så dräktig tik blir det tyvärr inte, inte för denna gången iallefall, kanske senare om det dyker upp något annat, man vet ju aldrig.

Men nu kör vi på plan B. vilket redan var bokat i våras, en valp från hans egen uppfödning. Hon skulle paras på förra löpet, men det missades. Nu är hon parad och ska valpa till jul.
Blir det bara valpar så kommer en tikvalp till mig.
Kvigbetets Leo och Veams Blessie.

Blessie och Leo.

Blessie och Leo.

1 kommentar:

  1. Laila Rasmussen31 oktober, 2010

    Oj va fin hon va Blessie... Spännande med alla valpplaner.. Följer er på er nya fina Bloggsida.. Må gott..
    Kram från oss

    SvaraRadera

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.