lördag 13 november 2010

Brun Finullsbagge MV-fri, med i fårkontrollen till salu.

Igår tog jag hem finullsflocken. Pälsen och mina valltackor har varit hemma ngn vecka redan.
Har haft baggarna instängda var för sig inatt men mina hundgårdsgrindar håller inte för finullsbaggen som är mer försigkommen än den andra ungbaggen. Han har gjort sitt så jag ser om jag kan sälja honom, börjar här och sen på blocket tänkte jag. Hade jag haft bara honom så hade han ju kunnat gå med tackorna. Men nu är där 2. Kanske finns därute någon i behov av honom trots det är sent på säsongen. Bilder nedan.

Idag har Max kompiskalas skoj. Hela killgänget är ute och leker mörkerjage just nu. Conny tog med Camilla till stan så storebrorsan fick vara ifred.

Hrimfaxi går fortfarande bara med Grabben men vi har släppt de tre killarna i paddocken och det var först vid lunchfodring som "den elake" flög på "Rimi" men inte riktigt så illa som förra gången. Min oro ligger i att Rimi springer genom tråden och flocken på 9 hästar springer ut och trampar sönder hela vårt gärde. Hoppas på och önskar en ordentlig tjäle.
Kicky med Noneride Dex har tävlat IK1 idag. Grattis till 2a placering! Superduktigt! Lycka till även imorgon.
Tillfälligt instängd i en hästbox.
Leo på väg hem med dem. Baggen till vänster.

Finullsbaggen till vänster och hans flock.


Leo med våra ankor. Bara 3 stycken nu.


Hrimfaxi och Grabben.

Hrimfaxi och "den elake" på andra sidan.

1 kommentar:

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.