torsdag 23 juni 2011

VALPTRÄFF!

Malena/Nonerides kennel har haft valpträff för sina 3 valpkullar.
Peter Nilsson var instruktör dessa 3 dagar vi var hos Bitte i Kil. Alla valpar/unghundar utom en från kull nr 2 var med. Jag har ju ingen valp från Noneride men jag fick ändå vara med, Mitchens är ju halva orsaken till valparna. Mitchens Ester är ju mor till de 2 första kullarna efter Pseis Aramut och den sista undan Noneride Dixi är Mitchens Tiger pappa till.
Första dagen gick alla Noneridehundarna, men de yngsta valparna F-kullen, 6 månader gamla, de gick bara den första dagen.. Alla var/blev tända. Härliga små individer. Dag 2 och 3 gick jag med mina 3 och D och E-kullen och Mitchens Ester. Väldigt bra träning. Tävlingsträning för de äldsta. Mycket bra tips för IK2 tävling. Träningsmöjligheterna var super med 3 olika fårgrupper. Supergod mat som Bittes Mamma lagat!! Tack!! Min import Glenavon Debbie blev också släppt och det känns väldigt positivt inför hennes riktiga vallstart om några månader.
Det här vill vi göra igen och nästa år blir det förhoppningsvis igen samma vecka samma plats och samma instruktör. Toppen!!!

Debbie ser får.
Glenavon Debbie 6 months.
http://www.youtube.com/watch?v=DYlt3OF9Vto 29 sek Debbie vallar i "25an"
Debbie i 25an



Debbie.

Glenavon Debbie 6 months.

Debbie igen.

  
Här kan ni få gissa vad vi gör.

Leos öron.

Bitte och Demi

Kicky med Dex.

Sussi med Emmex

Sussi med Emmex.

Phi med Ochra.

Kicky med Dex och Ingegärd med Dany.

Malena, Bitte, Kicky, Phi, Sabine, Peter, Sussi och Ingegärd.

Debbie och Phis Felinae.

Hrimfaxi 2 år. Han har vuxit sig ganska fin.

Tummelisa och Hrimfaxi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.