söndag 30 oktober 2011

Aliz - Godkänd Vallhund.

Idag var vi på Vallhundsprov på Tjörn, Aliz och jag gjorde Godkänd Vallprov. Hämtet blev snett och jag missade grinden på drivningen, hon låg på lite för mycket och jag chansade på att hon skulle få de igenom grindarna i fösning istället för drivning men det var ju jättesmalt mellan drivningsgrindarna...  71 poäng blev det.
I det hela skötte hon sig riktigt bra och helheten kändes jättebra. Duktig liten loppa.

Domarens kommentar: Mjuk vallare, fina rörelser. Kan bli något stort! Vallregs VP-resultat.
Mitchens Vanpelts Liz "Aliz"
Känns som en bra avslutning på säsongen. Nu drar vi på semester en vecka till värmen.
Bästa Phi är här och tar hand om mina hundar och alla andra djur.

6 kommentarer:

  1. Jippie!! Super bra jobbat!! Fina Jax ungar!!!

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt! Grattis!

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. TACK Silja! Går det bra med din nya WK? Läste om dina spännande valpplaner på Aussien :)

    SvaraRadera

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.