onsdag 29 februari 2012

VÅR !!! SPRING!!! FRUHLING!!!

Underbara våren är här !!!
Jag har börjat cykla till mitt jobb som jag har i grannbyn. 2 km är det en väg o därav 600 meter hemsk landsväg där bilarna kommer väldigt fort. Hundarna ska ju självklart med så det är den vägen som gjort att jag inte tänkt tanken förrän nu att prova cykla. Det gick över förväntan bra. De travar på fint och när vi möter bil stannar jag o går in till kanten. Hundarna o jag känner oss väldigt nöjda efter våran 4 km tur. PERFEKT!! 3dje dagen idag. Vid ösregn kommer jag nog ta bilen men tanken är nu att cykla varje dag :-)


Idag var det sådant gott väder så nu åkte de icke dräktiga valltackorna och lågdräktiga tackorna ut till en hage på andra sidan bäcken. Aliz var nöjd :-)


Hit kan de gå in och där finns också mat.
och lite gräs finns ju att peta i sig.
Tänkte jag skulle gå dit med foder på morgonen och då ha med mig Debbie, vi får se hur det funkar.
We miss Leo, but he is soon home again from some great months in Norway.

Portrait of Leo

Leo an Aliz as young. Nice teeth.

1 kommentar:

  1. Cykla med hundar är kul!

    Stilig liten den där Aliz :)

    SvaraRadera

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.