fredag 4 februari 2011

Ännu en sväng till Norge!

Mina vovvar måste ju hämtas också. Denna gången fick Max och en klasskompis till honom följa med.
Matte läxan blev gjord på vägen upp.

Så roligt var det..


Phi körde oss upp för backen massa gånger efter vi åkt ner. 2 km lång kälkbacke, kan fatta killarna gillade det.

På väg ut till backen, Ochra fick följa med.

Här väntar vi på startsignal via mobilen, Phi åker ner och stoppar ev. bil som kan komma.

Denna kälken gick fort.

De är redo.. för 2 km lång pulka backe. Det kändes evigt innan man var nere.

Där är de iväg. Det gick heldlöst fort. Man fick bromsa hela tiden.

Max testar sparken.


6e gången upp, Max börjar bli sliten. Men de ville åka mer ändå.

Phis Paso fino hästar.

Kvällsbild på lagårn och hästarna.

På kvällen blev det spabad. Nytt fjällvatten till varje badomgång uppvärmt med ved. Så varmt och gott att det denna gången värmde upp även mig.


Här ska killarna hoppa i snön.

Förste i.

Sen hoppade Max.

Phis får, Norsk vildsau.

Hästarna kommer in varje kväll för lite kraftfoder, sen går de ut igen, de går i stor ligghall och kan gå ut och in som de vill.

Utsikt från vardagsrumsfönstret.

Jag med Aliz och Leo.

Killarna har åkt ner och jag står kvar uppe med hundarna, har åkt nog.

Bild tagen nerifrån dalen på Phis o Johs gård. Gården ligger till vänster om toppen och deras marker sträcker sig runt toppen och ner i dalen.

Bild på Rondane fjäll.

I väntan på tåget hem hittade killarna en egen snötopp.

TACK Phi och Johs för ALLT!

1 kommentar:

  1. Ja det är ju sant.. hem måste de! Men vem vill inte åka till den naturen så allt är väl värt resan..
    Vilken livsnjutare Max ser ut att vara. Vad kul att du fick med grabbarna, gött med sällskap..
    Som vanligt imponerande bilder och natur från Phi.. Jag är inte det minsta avis ;o))))
    Jorå... jätteavis =))

    SvaraRadera

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.