söndag 3 april 2011

Då har man kommit igång lite..

Jag tog ut mina 7 tackor idag med.
Aliz är "högervriden" och suger sig fort och i snygg båge upp höger runt och lägger sig i draget. Därifrån är det sen svårt att få henne tillbaka vänster,  hon har inga problem att driva rakt fram och då när hon driver går jag så hon ska gå vänster och passar alert med min långa vägpinne så hon inte kan dra höger full fart runt. Fick till några riktigt fina vänstersvängar med drivning emellan i härligt flyt. Sen in i fållan och "duktig hund". Hon fattade fort men det går nog inte bort på ett träningstillfälle. Skulle vilja filmat men det är svårt att filma och gå samtidigt. Det är när hon går lugnt rakt fram som man kan trycka på rec. men man får ju ingen helhet då riktigt.

1 kommentar:

  1. Va roligt att ni kommit igång :) skönt med barmark och träningsmöjligheter! Grattis till höfterna!!!

    Kram från oss!

    SvaraRadera

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.