tisdag 20 mars 2012

Intressant och allvarligt !!

I förra veckan var det träning för Karin Söderberg. Jag gick med Debbie ena dagen och Aliz andra. Phi som kommit ner från Norge gick med sin Tiger/Dixi valp som nu är 14 månader, lika gammal som Debbie.
Vi gillar Karin bägge två för hon sätter sig in i hundens huvud och försöker förklara på ett bra sätt varför en vallhund gör som den gör.
Sen var vi med på egenskapsbeskrivningen med våra 2 unghundar på lördagen, 19 hundar var med. Det var nog den mest intressanta och allvarliga träff jag varit på. Alla fick sig nog en ordentlig funderare.
Så på söndagen var det årsmöte, sen efter det bar det iväg hem. I bilen hem hade vi många långa diskussioner om avel, kurser och instruktörer.
Nu sitter Phi med Felina och Aliz på tåget hem till Folldal. Aliz ska bli en norsk *pika* i ett tag. Massa snö har kommit där så ikväll ska det bli en tur på toppskidorna upp på deras fjälltopp med hundarna. Leo ligger muskulös och vältränad i hemmasoffan och gottar sig. Han har haft det så bra men självklart är det gott att ha honom hemma igen.

Här nedan är det min Australienimport Glenavon Debbie som jag gillar och tror väldigt mycket på. KLICKAR DU HÄR så kommer du till en videosnutt som visar henne när hon var 5 månader och är orörd/otränad. GLENAVON DEBBIE 5 MONTHS. UNTOUCHED AND UNTRAINED, CLICK ON YOUTUBE LINK.
http://www.youtube.com/watch?v=L2cjOkGgMsk&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=L2cjOkGgMsk&feature=related

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.