torsdag 11 augusti 2011

Höstförberedelser och Norrlandsresa.

Brrr. 10 grader i går kväll och väldigt blött. Det kan väl inte bli höst nu redan..... Men det känns som så när man börjar förbereda för vintern. Hönshuset har fått färg och nu ska vi lägga in golv. Spännande att kunna släppa ut de små. Nu bor de i en hästbox.

Camilla med sin "favvohöna"
Nästa vecka åker jag med barnen upp till Greta Persson/Lantgårdens i Myckelgensjö. Barnen har tjatat. Jo, jag tycker också det är väldigt skoj men det är en så lång resa. 14 tim på tåget. Aliz får följa med, nyttigt för henne att vara med upp dit till den stora kogården. Leo skulle egentligen också fått följa med men istället tar vi med oss Telfords Swag upp till Greta. Hon har köpt honom av Svend Aage Knudsen.
Vi har tömt fårhuset äntligen. Nu ska där göras iordning för vintern.


Leo svalkar sig efter att ha flyttat på baggarna till sin nya hage.
 
En tur till Tjuvkil fick vi till i veckan. Barnen badade, jag höll mig på land.



Tjuvkils skifferstrand med perfekta platta stenar för att "kasta macka".

Här kollar de efter krabbor. Hittade en jättestor, död.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.