lördag 6 augusti 2011

2 dagar IK1 Tävling på Öströö fårfarm.

MY LEO DID TODAY A GOOD JOB ON A SHEEPTRIAL 85P/100P AND 6 PLACE OF 23 DOGS/BORDER COLLIES. TOMORROW WE TRY AGAIN, SAME PLACE.Tävling idag och imorgon på fina pälstackor på Öströö fårfarm. Mycket fint ställe. Jag var tveksam att åka eftersom jag var första startande.
Men Maria Berglund peppade mig o sa att det är jättebra att starta som nr 1. Visst!
Riktigt illa var det ju då inte. Delning och fålla in först på andra försöket drog ju en del poäng. Men det blev ändå 85p = 1a pris o 6e placering :) Resultat Vallreg.
Vi fick 47p hämtet, det var så nära vi missade grindarna så som vi brukar göra.
Imorgon hoppas jag på delning och fålla in på första försöket. :)

Det var lite försäljning där vilket var trevligt. Hundmassage, Hundfoder från Husses och brodyr på kepsar och handdukar såldes. Och sen var det ju Öströös små pynt och lantbutik som sålde sina grejer. 

Imorgon ska jag nog köpa ett par väldigt sköna tovade tofflor om det går bra på tävlingen...
Om det inte går bra köper jag dom som tröst...
Jag lät brodera en keps! Jag som aldrig har på mig keps men nu har jag en om jag skulle behöva :)

1 kommentar:

  1. Hej
    Va himla duktiga ni är. Hoppas att det går lika bra i morgon.
    Mvh Maria

    SvaraRadera

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.