fredag 13 januari 2012

Kurs igen ….

Kursen idag var också bra. Den var hos Maria Winberg i Väröbacka. Hon har nyligen skaffat sig en WK, nu 6 mån. En fin en ! Den visade fina anlag :) Skoj att se de som unga och man ser bara att den blir något bra. Stor manege och Karin Söderberg som instruktör.
Min Aliz är ju inga direkta problem med. Vad jag behöver tänka på är att inte styra henne som hon tror jag tänker styra henne. Hon vet oftast hur jag tänker... hmm ,och därmed lyssnar hon inte på ordet, vilket håll jag säger, utan gör bara rätt….sant!  
Plus , dags att börja med visselsignaler fram o stopp!
Debbie fick sista omgången och hon låg ju på hett och överarbetade. Går som om hon jobbar på 1000tals djur. Karin tyckte jag ska jobba upp eyet på henne genom att låta henne hålla djur lugnt och gå mycket i lina, fösning, släppa runt henne när hon går lugnt och sen lägga henne innan hon börjar flaxa och sen börja om. Så nu ska det arbetas in ett ligg under olika förhållanden. Har ju varit väldigt slapp med "vardagsträning". Men nu blir det skärpning!!
Maria Winbergs Stormkappans Pinna. "Little devil" gick så man önskar av en 6 månaders valp. Härlig att se!!
Pinna 6 months.
En liten heeler valp så söt o så lik min Aliz, förutom benen då!!!!

som är något kortare.... De står inte högt över jorden…..men så söta!!
13 veckors heeler tikvalpar till salu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.