torsdag 12 januari 2012

Vallträning i flera dagar. TRAINING OUTDOOR AND INDOOR.

 Först Kurs för Peter Nilsson hemma hos Bitte i Kil. Bra träning för unghundar att börja i manege. 4 av Tiger/Dixi valparna var med, jag gick med Debbie, VIDEO PÅ DEBBIE HÄR. De 5 är alla i samma ålder exakt 1 år. Tina Iversen med sin hund Come by J…? var också med och Bitte med Elis som nu hunnit bli 2 år.
"Valparna" var hundar med mycket energi men med rätt träning kommer de bli riktigt bra. Från dag 1 till dag 2 var det stor skillnad. Phi (som "lånar" min Leo) med Felina kom ju ner från Norge och hon bodde hos mig ytterligare några dagar efter så vi fortsatte träningen hemma hos mig. Felina går från klarhet till klarhet och det är inga tveksamheter hos Phi och mig att Felina kommer bli mycket bra :)
Nonerides Felinae (Mitchens Tiger/ Nonerides Dixi)



Min Australien Debbie överarbetar så vi jobbade på att hon ska röra sig lugnt runt djuren, hon flankerar fint och håller avstånd men gjorde allt i kort galopp. Nu har vi kommit dithän att hon rör sig lugnare men vi saknar den grundläggande träningen att kunna ligga kvar (Ett bra ligg är så viktigt, men det vet väl alla *ler* )och att komma till mig vid avslut. Dags att börja lite vardags träning med henne.

Anna med Flach.
MarieAnn med Forest.
Phi med Felina,  Maria, MarieAnn, Tina och Anna.

Monica som har Flynn och Självaste fårägaren Bitte som vi alla gärna kommer och tränar hos igen :)
MarieAnn med Forest.
Här går jag med Debbie. VIDEO PÅ DEBBIE HÄR!!

Bitte och Elis.
Tina och Come by J…?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.