onsdag 13 juli 2011

SURT!!

Årets första IK1 tävling för Leo började bra men slutade dåligt... Fram till delningen hade vi 63p, helt ok , Då gör vi en jättefin delning och fåren flyr iväg åt var sitt håll, den ena flocken tar vi tillbaka och den andra for upp till de fåren som gått banan redan. Därifrån fick han inte loss de 2 som stod som i en flaskhals och han ville ta ner alla så klart. Gick upp och hjälpte ta ner de igen = "Föraren bryter" :(
Sådant ska vi nu träna på, det lär vi behöva inför kelpiemästerskapet också...
Lärdom var att tänka snäppet längre, hade jag hållt min delning en bit längre ifrån de starka dragningar hade vi haft en större chans att få ihop flocken igen efter, men jag var inte ensam som det blev så för, dock en föga tröst.
Det startade 2 working kelpie!! Bitte med Demi gick en fin runda på 58 p, poängen tog slut vid delningen. Bitte/Demi kom 5a av 13 starter. 6 kom runt, 7 fick bryta.
Jag tror Bitte känner som jag -vill tävla mer, vill tävla mer.
Hu, nu blev man taggad,  vill tävla mer. Tur det är dags redan om en vecka, samma plats, samma tid....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om det är krångligt att kommentera, lämna gärna ett tassavtryck i min GÄSTBOK då istället! Högst upp till höger.